sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Rebecca

The Warrior Princess
Eräs ystäväni kehotti minua kokeilemaan kuvata tummaihoista mallia, koska en ole sitä vielä koskaan tehnyt. Idea jäi pyörimään päähäni ja kun sitten eräänä lauantai-iltana bongasin Rebeccan paikallisesta juottolasta, en hirmu kauan jäänyt ihmettelemään vaan suorastaan syöksyin kysymään tulisiko hän minulle malliksi. Tämä oli juurikin niitä hetkiä, jolloin olin iloinen siitä, että olen nainen. Jos olisin mies, baarista mallien bongaaminen olisi hirveän paljon hankalampaa. Itseeni ei ainakaan moinen toimi laisinkaan, se on pariin kertaa testattu. "Moi. Sä oot nätti. Mä oon valokuvaaja" on oikeasti yksi historian huonoimpia iskurepliikkejä, vaikkei sitä olisi sellaiseksi tarkoitettukaan.

Huolimatta siitä, ettei Rebecca ollut koskaan aikaisemmin ollut kuvattavana, hän suoriutui hommasta erinomaisesti. Joutuu sanoa, että jopa yllätyin siitä, miten luontevasti koko kuvaukset menivät, vaikka malli oli minulle täysin vieras. Kuvaan kaunista Rebeccaa mieluusti vielä toistekin.

Kuvauspuolella tapahtuu kaikenlaista tällä hetkellä ja jonkinasteista kiirettä pitää muutenkin. Stressi ja väsymys vaivaa, eikä oloa helpota tippaakaan jatkuva riittämättömyyden tunne ja epätietoisuus. Minusta on epämukavaa jos en tiedä mitä tapahtuu seuraavaksi. Tykkään olla kartalla asioiden kulusta. Se tuo turvallisuudentunnetta.

Olen kuitenkin löytänyt itselleni keinon lievittää stressiä edes vähäsen. Olen käyttänyt rentoutumiseen joka aamu hetken aikaa kahvikupin ääressä, miettien vain ja ainoastaan sitä kädessäni olevaa kahvia ja sen lämpöä. Siirsin tämän ajatuksen myös suihkuun. Uskomatonta miten rentouttavaa on tyhjentää ajatuksensa ja ajatella ainoastaan sitä miltä vesi tuntuu iholla, miltä saippua tuoksuu ja kuinka lämpö leviää sieluun asti. Se on näitä elämän pieniä iloja, joista jotaisen tulisi oppia nauttimaan, kun niitä suuria taitaa olla turha odottaa. Kyllä, ilmassa on hivenen uskon puutetta ja pessimismiä, sekä kevyttä yleisvitutusta, mutta eiköhän se mieli tästä kirkastu. Joskus. Ehkä.








5 kommenttia:

  1. Kaunista, jälleen kerran! Tuntuu idiootilta toistaa näitä samoja asioita, mutta kun ne pitää paikkansa ;)

    Mä oon jo unohtanut, että missäpäin sä vaikutat? Olisi niin hienoa tuoda noita koiria joskus kuvattavaksi :)

    VastaaPoista
  2. Jessus kun kaunis nainen :o Hienoja kuvia :)

    VastaaPoista