tiistai 1. tammikuuta 2013

Mielenrauhaa ja mielikuvitusta

"Goddess"
Tänään, vuoden ensimmäisenä päivänä, kroppa on ollut krapulan jäljiltä hyvin, hyvin väsynyt, joten olen käyttänyt laiskaa aikaani lähinnä mieltäni erilaisilla harjoitteilla kiusaten. Ei mikään paskempi tapa aloittaa vuosi. Päivällä parit mieltä hellivät rentoutumisharjoitukset, sitten vähän mielikuvitusmatkailua ja vähän lisää mielikuvitusmatkailua. Hauskaa oli.

Minulla on äärimmäisen hyvä mielikuvitus. Pystyn kätevästi sekunnissa katoamaan paikalta niin tahtoessani, eikä minulle tuota useimmiten tuskia keksiä uusia kuvaideoita tai muutenkaan visioida asioita. Tämä onkin hauskaa ja hyödyllistä, mutta joskus myös rasite. Etenkin silloin kun mieleni tekee näitä "harhautuksia" kysymättä minulta ensin. Kuvaidea esimerkiksi kesken työpäivän, jostain levottomammista visioista nyt puhumattakaan, on kohtalaisen sietämätön olotila. Kärsivällisyys kun ei varsinaisesti kuulu minun hyveisiini. Tämän vuoden tavoitteisiini kuuluukin mielenhallinnan ja mielenrauhan lisääminen. Etenkin sen jälkimmäisen.

Ohessa olevaa kuvaa tehdessäni en poikkeuksellisesti kuunnellut jotain hillittömän huonoja biisejä (mikä minulla yleensä on tapana, useimmiten samaa biisiä loopaten vieläpä), vaan pistin ystäväni vinkistä kuulokkeista soimaan binauraalista beattiä (7hz taajuudella). Olihan se melkoinen kokemus ja kuvakin syntyi ennätysvauhtia raakileesta valmiiksi. Kokeilen varmasti uudestaankin. Kuvasta tuli yllätyksekseni, lupauksien mukaisesti, erilainen kuin mitä yleensä teen. Tosin mietin kyllä aloittaessani, että minut on varmasti lapsena pudotettu pari kertaa liikaa lattialle pää edellä, kun suostun kaikkeen tällaiseen älyttömyyteen...

Mitähän kaikkea tämä vuosi oikein vielä tuokaa tullessaan? Olenkin jo lupautunut tekemään kaikenlaista enemmän tai vähemmän typerää ja suurella mielenkiinnolla odottelen "seurauksia". Uteliaisuus ja kokeilunhalu eivät lienee lukeudu kovin suuriin synteihin?

Infoa kuvasta

Kuva: minä
Edit: minä
Malli: Jossu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti