tiistai 3. toukokuuta 2011

Minä ja viralliset dokumentit, osa "en edes jaksa laskea"

Onko tämä enää tottakaan? Taidan ihan oikeasti tarvita jonkun, joka hoitaa kaikki viralliset asiat minun puolestani. Nämä "paperihommat" ei vain sovi mulle.

Tänään piti taas hoitaa virallisia asioita. Tarvitsin todistuksen luottotietojeni puhtaudesta vuokrasopimusta varten, joten reippaana tyttönä soitin ulosoton tädille saadakseni tarvittavan lappusen. Ehdin kertoa kuka olen ja mitä asiani koskeen, kun tämä erittäin huonotuuliselta kuulostava täti alkaa paasata minulle, että minulla ON merkintä luottotiedoissani. Hetken aikaa sain etsiä hengitysrefleksiäni uudelleen. Että mitä? Minulla? Kysyin, että miksen minä ole saanut tästä mitään informaatiota ja tästähän täti vallan villiintyi ja kovaan ääneen kertoi, että ihan varmasti olen saanut, asia on laitettu vireille vuosi sitten. Ahaa... Vai niin. Muuten hyvä, mutten koskaan ole ollut tämän firman asiakas, jota tämä häiriömerkintä koski.

Yritin sitten varovasti kysellä, että onkohan nyt ihan oikean ihmisen tiedot auki. Täti tuhahtaa, että kyllä tämä asia nyt näin on. Sitten tulee hetken hiljaista ja seuraavassa hetkessä saan saarnan siinä, että AINA pitää sanoa henkilötunnus. Olisin toki kertonut, jos olisin ehtinyt ja jos sitä olisi kysytty. Toki se on minun vikani, ettei ko henkilö huomannut kysyä tunnaria vaan päätti luottaa kristallipalloonsa. (varmaan katsoi niitä tietoja, mitkä sattui olemaan ruudulla auki...) Mitään pahoitteluja en saanut, ainoastaan toteamuksen "Olin ihan varma, että olet meidän rekisterissä". Anteeksi nyt vaan, mutta kuuleeko sen äänestä?

Että näin taas. Haluaako joku alkaa hoitaa näitä mun virallisia paperiasioita mun puolesta? Josko nämä asiat muiden käsien kautta sujuisivat jouhevammin. Minulla täytyy olla joku ominaishaju/äänentaajuus/ tai joku muu vastaava, mikä aiheuttaa tällaista, sillä eihän tämä ole normaalia enää. Toki tämä on alkanut jo ihan alkumetreiltä, sillä minun syntymääni koskevat dokumentit ovat myös mystisesti kadonneet, että eipä kai auta kuin alistua tältä osin kohtaloonsa. =D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti