perjantai 20. toukokuuta 2011

Toistuva uni

Tämä viimeöinen uneni poikkeaa muista toistuvista unista siten, että sen näkemiskertojen välillä on hyvin pitkiä aikoja. Edellisen kerran näin samasta asiasta unta muutama kuukausi sitten, sitä edellisestä kerrasta on about vuosi. Normaalisti näitä toistuvia unia tulee kerralla putkeen useampana yönä, mutta tämä levy ei jää pyörimään yhtä yötä pidempään.

Unessa lataan kuvan facebookkiin (oikeasti jotain niin säälittävää nähdä unta facesta...). Kuva on mustavalkoinen ja otettu vallitsevassa valossa, ei studio-olosuhteissa. Istun kuvassa sängyllä kahvikuppi käsissäni. Sängyssä on puhtaan valkoiset lakanat ja muhkeat tyynyt, siinä on selvästi nukuttu, sängyn pääty on tummaa puuta. Minulla on ylläni valkoinen toppi ja mustat "oloshortsit". Hymyilen aurinkoisesti, oikeastaan näytän jopa naurahtavan, ja minun hiukseni ovat pörröiset. Näytän onnelliselta.

Ladattuani kuvan, jäin katselemaan sitä ja tunsin suunnatonta lämpöä. Yritin keksiä sopivaa kuvatekstiä, mutten keksinyt millään mikä olisi ollut riittävä kuvailemaan tuota kuvaa. Se oli hämmentävää, sillä yleensä minulla ei ole ongelmia keksiä kuvatekstejä. Lopulta jätin tekstin kokonaan laittamatta, en kirjoittanut edes kuvaajan nimeä, mikä sekin on minun tapauksessani poikkeavaa, sillä sen kirjoitan aina. Nyt minua sitten vaivaakin, että kukahan tuon kuvan on minun unimaailmassani mahtanut ottaa. Olisi mukavaa saada ihan oikeasti itsestään tuollainen kuva, sillä se oli todella kaunis ja jollain tavalla "epätodellisen aito". No, mistä sen tietää vaikka kyseessä olisi enneuni. ;)

Jos jollain on tulkintoja tähän uneen liittyen, kuulisin niitä mielelläni.

Pitäisiköhän tehdä ihan oma blogi näille unille kun niitä nyt tuntuu riittävän...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti