tiistai 11. syyskuuta 2012

Paljon melua

Nimittäin pääni sisällä. Minulla olisi niin paljon sanottavaa ja ajateltavaa, etten tiedä mistä aloittaisin. En ole pitkään aikaan saanut kirjoitettuakaan mitään, koska minusta tuntuu, etten saa mistään lauseesta kiinni. Paitsi yhdestä, jota minun mieleni suorastaan kiljuu, mutta se tuskin koskaan pääsee näppäimistölle asti. Kaikki muu tuntuu turhalta, vähäpätöiseltä, mitättömältä. Tai sitten ne ollennaisesti kietoutuvat tähän yhteen lauseeseen, eivätkä ole minkään arvoisia irrallisina.

Kuluvan vuoden aikana olen saanut paljon erilaisia ohjeita siitä, miten minun pitäisi tai kannattaisi elää ja olla. En ole unohtanut niistä neuvoista yhtäkään ja ne huutavatkin nyt pääni sisällä kilpaa. Joudenkin kohdalla olen tosin miettinyt, että olisivatko nämä neuvoja antaneet ihmiset paikanpäällä korjaamassa palasia kasaan jos todella tekisin niinkuin minun odotetaan tekevän? Todennäköisesti sillä taistelutantereella olisi hyvin, hyvin hiljaista. Osa elämänohjeista on taasen olleet erinomaisia ja olenkin ottanut ne onnistuneesti käyttöön. Kiitokseni niistä.

Nyt ettei kukaan käsitä väärin, ajatukseni eivät syksyn tullen ole lipsahtaneet synkälle puolelle. Päinvastoin. Kun annan ajatusteni kulkea vapaasti, ne ovat lämpimiä ja onnellisia. Ongelmaa ei siis ole. Vai onko sittenkin? Minulle se on pieni ongelma, todennäköisesti siksi, että teen siitä ongelman itselleni. Olen tässä mietiskellyt, kuinka paljon yksinkertaisempaa elämä oli silloin joskus kauan sitten, kun tällaisia ajatuksia ei ollut. Miltä tuntui kun mikään ei tuntunut miltään eikä mikään ollut todellista. En silti kaipaa tuota tyhjyyttä. Mieluummin opin elämään tämän "uuden" ajatusmaailmani kanssa. Vaikka nuo onnelliset, positiiviset ja lämpimät ajatukset ovatkin vain ajatuksia, ne ovat silti minulle olemassa ja ehkä minulla siis on niistä lupa nauttia. Kukapa sitä kieltäisikään, sillä minä itsehän omistan oman pääni sisällön.

Menipä jälleen sekavaksi. Jos joku saa tuosta mitään tolkkua, nostan kyllä hattua. Loppuun laitettakoon vielä kuva, jonka vuoksi jouduimme Hannun kanssa ihan tosissaan raastamaan vähäisiä harmaita aivosolujamme. Yleensähän juuri ne kaikista yksinkertaisimmilta ja helpoimmilta tuntuvat jutut on niitä, jotka osoittautuvat kaikista vaikeimmiksi toteuttaa. Niin kävi nytkin. Meillä oli referenssikuva josta yritettiin tutkailla miten se on mahdettu valaista ja millaisessa asennossa malli on. Valot saatiinkin sukkelasta vastaamaan alkuperäistä, mutta tämä malli ei millään ilveellä saanut itseään vastaavaan asentoon. Onneksi referenssiä ei ollut pakko jäljitellä aivan täysin.

Infoa kuvasta:

Kuva: Hannu
Malli: minä
Assari: Jossu
Edit: minä



Ja koska haluan jatkossakin pysyä hyvissä mietteissä ja fiiliksissä, laitan tähän loppuun biisin, josta minulle tulee aina hyvä mieli.

2 kommenttia:

  1. Vau, upea kuva! :O Nuo saappaat pääsee kyllä oikeuksiinsa tuossa, hienot ^^

    VastaaPoista
  2. Jännä huomata, että miten samanlaisten ongelmien kanssa painit.

    Mulla itselläni on ollut tapana vaipua syksyn tullen synkkyyteen, vaikka syksy on aina silti ollut mun lempivuoden aika. Silloin yleensä vaan alkaa miettimään ja pohtimaan kaikkea ja on vaikea saada mitään polkua ajatuksille, kun ne risteilee niin villisti..
    Aina on ollut ihmisiä, joiden neuvoja olen kuitenkin kunnellut ja aina siten saanut itsensä edes jonkinlaisille raiteille. On hyvä, että on niitä ystäviä, jolta ne hyvät ja rakentavat neuvot tulee. Tosin mukaan mahtuu juurikin noitakin neuvojie, joiden ajatukset saa minut miettimään, että tuokin kuulostaa ihan siltä, että heittäisi käsikranaatin suoraan oman jalkansa viereen :D

    Tänä syksynä synkkyyttä ei ole näkynyt. Olen jopa pohtinut, että se taitaa johtua siitä, että olen keskittänyt energiani juurikin niihin ihmisiin, joilta saa jotain takaisinkin ja jättänyt itseä kuluttavat ihmiset taaemmalle.. Tässäkään sepustuksessa varmaan mitään selkoa ole, mutta voin vaan todeta, että et ole yksin risteilevän mielen ja ajatuksien kanssa :D

    Kai taa on jotain syvempää runo/taiteilijasielun huutoa tai jotain :D

    Ja tuohon kuvaan: Sehän on taas ihan mahtava, ei muuta voi sanoa, kuin sen jo tutun: WAU! Hyvä te!

    VastaaPoista