torstai 10. maaliskuuta 2011

Koukussa Photoshoppiin

Valokuvausharrastuksen myötä olen myös tutustunut Photoshopin ihmeelliseen maailmaan. Voin aivan rehellisesti tunnustaa, että olen totaalisesti koukussa. Joka kuvan kanssa yritän tehdä asiat paremmin kuin edellisen ja joka kerta pyrin oppimaan jotain uutta. Olen vasta päässyt tutustumaan perusteisiin, mutta nälkähän kasvaa tunnetusti syödessä. Sitä saattaa yhtäkkiä huomata istuneensa nenä kiinni ruudussa fiksailemassa jotain pikkujuttuja useita tunteja (lähes poikkeuksetta öisin).

Ajattelin esitellä hieman niitä kuvia, joita olen photaroinut enemmän ja kertoa niistä vähän. Jokainen kuva sisältää rutkasti virheitä, mutta ovat silti minulle hyvin rakkaita johtuen siitä hyödystä mitä olen niiden kanssa puuhastelusta saanut.

Haluan myös tähän väliin kiittää kaikesta saamastani avusta ja opetuksesta! Kiitos! =)

Peruskorjailua ja pientä kivaa (omakuva)


Tälle kuvalle olen tehnyt värikorjailuja, siloitellut ihoa ja siistinyt taustaa. Pienillä muutoksilla saa jo pelastettua paljon silloin, kun ryssii kuvaustilanteen totaalisesti (orginaalikuva on peräisin ensimmäisistä kokeiluistani studiosalamoiden kanssa). Tästä kuvasta laitoin alkuperäisen kuvan näkyviin, koska olen itse kuvassa, eikä minua haittaa, vaikka näette mustat silmänaluseni. ;)

Prinsessa (Ella)

 

Tätä kuvaa käytin ihon korjailun harjoitteluun. Myös taustaa tasoittelin aavistuksen. Ihon "hoitoon" käytin maskeja hyödyntäen Surface blur - filteriä ja taustaan samalla periaatteella Gaussian blur - filtteriä.

Fairytale gone bad (Ella)



Kokeilin yhdistää kaksi kuvaa yhdeksi (myös taustalla oleva kuu on minun kuvaamani), sekä puhdasta pelleilyä ja hauskanpitoa värien kanssa. mallin silmissä olevat kyyneleet ovat aidot. Ella on kovin lahjakas malli. =)

2 Things I Love

 Erilaisen muokkaustyylin kokeilu. Halusin tuoda esiin tekstuureja ja yksityiskohtia.

Avatar muokkaus (omakuva)


 Ellan yllyttämänä testasin, osaanko tehdä tällaisen. Harvemmin tulee ihan näin radikaaleja muokkauksia tehtyä, mutta myönnettävä on, että hauskaa oli ja varmasti testailen samantyyppisiä juttuja uudelleen lähitulevaisuudessa.

Tässä kuvassa siis  ihon, hiusten ja silmien väri muutettu, silmiä suurennettu ja nenää litistetty. Viivat ja pilkut on piirretty omalle layerilleen kuvan päälle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti